Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Ένα επιτυχημένο interview

image here

Ακολουθείστε τις οδηγίες:

1) Ντύνεσαι. 
όχι πολύ καλά ούτε πολύ πρόχειρα. Formal. Ναι αυτό χαρακτηρίζει το ντύσιμό σου!
2) Φυσάς, ξεφυσάς, "δε γαμιέται!" και πας. Ένα τέταρτο νωρίτερα. Έτσι πρέπει λέει. 
Από εδώ και πέρα -πρόσεχέ το αυτό- δεν έχεις άγχος. Ξάφνου το άγχος εξαφανίζεται κι εσύ νιώθεις σίγουρος για τον εαυτό σου, είσαι έξυπνος, πετυχημένος, έχεις εμπειρία, είσαι μετριόφρων και δυναμικός συνάμα, είσαι υπεύθυνος, οργανωτικός, ευγενικός, εργασιομανής και 
M U L T I T A S K I N G ! -θυμήσου το αυτό και απλά πέτο το σε άσχετη φάση στη συνέντευξη.. Είναι της μοδός-

3) Φτάνεις. Χαιρετάς τη γραμματέα.. "Καλημέρα! Έχω ραντεβού με τον κύριο Τάδε".
Σου απαντά: "Μάλιστα! Περάστε! Θέλετε να σας φέρω κάτι? Νερό, καφέ?" Δεν απαντάς καφέ. Δεν λέει. "Ένα νεράκι μόνο!" και χαμογελάς σαν το χαμένο.
4) Μετά από κάνα 5λεπτο, ίσως 10λεπτο, έρχεται ο Τάδε. "Καλησπέρα!" εξακολουθείς να χαμογελάς - κάπου εδώ αρχίζουν να ενοχλούνται τα μάγουλά σου απ' το πολύ χαμόγελο.
"Μιλήστε μου για σας.. Τις σπουδές σας, την επαγγελματική σας εμπειρία.."
5) Ότι κι αν έχεις κάνει στο παρελθόν κότσαρέ του έναν ξένο τίτλο.. 
Για παράδειγμα.. Ήσουν γραμματέας; Ε δεν θα πεις γραμματέας χρυσό μου! Θα πεις ότι ήσουν Administrative Manager/Assistant/Executive διάλεξε και πάρε.. Με νιώθεις; 
Για να σε βοηθήσω: 
Βρίσκεις το ξενικό επίθετο που ταιριάζει σε αυτό που έκανες και όταν το βρεις του κολλάς από πίσω ένα απ' τα παρακάτω (ανάλογα με το πόσο θέλουμε να υπερβάλουμε):
Director
Manager
Supervisor
Executive
Assistant
Bonus tip: Αν είσαι ανάμεσα σε δύο τίτλους και είσαι κάπως συγκρατημένος και φοβάσαι μη φανεί too much ο ανώτερος τίτλος, μη τρελαίνεσαι! Υπάρχει η λύση!! ιδού: JUNIOR!! 
Η μαγική λέξη που μπαίνει μπροστά από το supervisor και αυτόματα το υποβιβάζει τόσο δα ώστε να έρχεται τσουπ! στα μέτρα σου αλλά ταυτόχρονα διατηρεί και την αίγλη του τίτλου!
6) "Μάλιστα, μάλιστα.. Ενδιαφέροντα όλα αυτά που κάνατε στη προηγούμενη δουλειά σας.. Και για πείτε μου.. Γιατί φύγατε παρακαλώ;"
Είναι ερώτηση παγίδα.. Μη μασάς. Σχεδόν ότι και να απαντήσεις είναι λάθος. Αλλά άκου: Ποτέ -μα ποτέ όμως- δεν είχες κανένα πρόβλημα στις προηγούμενες δουλειές σου.. Όλοι οι άνθρωποι ήταν άψογοι, συνεργαστήκατε τέλεια, δεν δημιουργήθηκε κανένα θέμα ποτέ μεταξύ σας, ήταν όλα τέλεια! Απλά βρήκες κάτι καλύτερο.. Πολύ καλύτερο που ήταν αδύνατο να αρνηθείς.  

7) "Όμορφα.. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα ελαττώματά σας;"
Άκου με.. Προετοίμασε απάντηση! Αν σ' αυτό το σημείο αρχίσεις να ιδρώνεις και να παραμιλάς: "Εεεεε.... Χμμ... Εεεμμμμ.. Μισό λεπτό..." Αυτό που σε περιμένει είναι μια φάτσα έτοιμη να ξεράσει από την αηδία και μια φωνή όλο ειρωνεία να σου λέει: "Ελάτε! Μπορείτε! Όλοι έχουμε ελαττώματα!".
Η σωστή απάντηση είναι η μεγαλύτερη πίπα που μπορείς να σκεφτείς. Για παράδειγμα παίρνεις πολύ σοβαρό και αυστηρό ύφος και απαντάς: "Είμαι πολύ ειλικρινής...". Άλλο ένα; Με το ίδιο ύφος συνεχίζεις: "Είμαι τελειομανής.." Συμπέρασμα; Μη διανοηθείς να είσαι ο εαυτός σου! Είσαι τέλειος. Δεν υπάρχεις... Απλά!

8) "Πως θα νιώθατε να δουλεύατε πολλές ώρες με λίγα χρήματα;"
Δάγκωσε τη γλωσσίτσα σου, χαμογέλα και πες απλά ότι το 'χεις ξανακάνει στο παρελθόν και όπως είπες και πριν είσαι εργασιομανής.

Συγχαρητήρια! 
Πήρες μια δουλειά που στη πραγματικότητα δεν θες, που είσαι overqualified για αυτήν, που θα σε εκμεταλλευτούν όσο δε πάει, που θα σε πατήσουν κάτω μέχρι να φτύσεις το γάλα της μανούλας σου! Δεν είναι απλά υπέροχο;

Γαρίδα

6 σχόλια:

  1. Εμένα πάλι, όταν με ρωτάνε ποιο είναι το μεγαλύτερο ελλάτωμα μου λέω ότι έχω μεγάλα αυτιά!

    Πολύ χρήσιμο ποστ!

    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το μεγαλύτερο ελλάτωμά μου είναι ότι δεν έχω ένα μέσον της προκοπής..
    Έχω τόσο πολύ νευριάσει με τις αποτυχημένες τελικά συνεντεύξεις στου διαόλου τη μάνα κιόλας, που την επόμενη φορά θα το πώ χύμα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. vevaia to xeirotero einai otan apelpismenos na vreis douleia stelneis viografiko se oooles tis aggelies pou 8ewreis oti mporei na se kalesoun se sunedeu3h, akoma kai se autes pou den katalavaineis ton titlo ths 8eshs, kai se kaloun se sunedeu3h, nai se auth pou den katalavaineis ti shmainei o titlos tou junior executive director assistant manager kai de sumazevetai....kai sou kanoun thn krisimi erwthsh "giati 8ewreite oti eiste katallhlos gia th 8esh?" ...siwpi...kai meta aradiazeis ta gnwsta....

    epishs, to overqualified gia mia 8esh.....einai san na sou leei o gomenos oti "eisai polu kalh gia mena. den sou a3izw". eee sorry afou eimai too good to be true....mhpws na afhnate emena na apofasisw?

    pfff 8a paw na poulaw pasatempo sta panhguria!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Γαμάει και Δέρνει: thumbs up στα μεγάλα αυτιά!! συμπάσχω και το χαίρομαι!

    @Πασχαλίτσα: i blame my parents! μα δε μπορούσαν να χουν ένα καλό γνωστό βρε αδερφε;;;

    @VeRo!: πόοοοσο σωστή η ερώτηση "giati 8ewreite oti eiste katallhlos gia th 8esh?"!!! Μεγάλη παράλειψη έκανα!! Μα θα μου πεις άνθρωπε ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες μου;; που θα αναφέρομαι;; ποιο είναι το ωράριο;; ποιος είναι ο μισθός;;; και θα σου πω κι εγώ και γιατί είμαι κατάλληλη και ΑΝ είμαι κατάλληλη!! Αστείε Τύπε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "giati 8ewreitai oti eiste katallhlh gia th 8esh?"

    "epeidh eimai gamath...mhpws...ee?"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά, δεν είναι και όλο οι εργοδότες τόσο βλήτα, για να ξεγιελιώνται από τους ξενόγλωσσους τίτλους, που στην ουσία δεν λένε τίποτα! Αν μου τύχει τέτοια περίπτωση, δηλαδή να μου αραδιάσουν τίτλους, ρωτάω: "δηλαδή τι ακριβώς δουλειά έκανες, παιδάκι μου;" και αδιαφορώ για τους τίτλους όσο και για τις περισπούδαστες σπουδές. Προσπαθώ να καταλάβω αν μπορεί να κάνει την δουλειά που λέει ότι ξέρει. Απλά πράγματα. Αν δεν ξέρει θα φανεί από την πρώτη στιγμή και καλλίτερα να ψάξει για δουλειά που την ξέρει, ή μπορεί να την μάθει. Νομίζω πέρασαν οι εποχές που εντυπωσιάζονταν οι εργοδότες από αγγλικούς όρους και τίτλους. Καλλίτερα ρεαλισμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή