Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

Η Παταπούφα κι ο Φασουλέτος

Νοσταλγία


Νόστος (=επιστροφή)  -  Άλγος (=πόνος)

"Ο πόνος που προκαλείται από την ανικανοποίητη λαχτάρα του γυρισμού"

Έχω πιάσει πολλές φορές τον εαυτό μου, να γυρίζει πίσω με το νου.  Δένομαι συναισθηματικά με άψυχα πράγματα που κάποτε σήμαιναν τόσα πολλά για μένα. Παλιές κούκλες, ζωγραφιές, παιχνίδια, χαρτάκια που ανταλλάζαμε στο σχολείο με ένα κόμπο στο στομάχι μη μας πιάσει ο δάσκαλος..

Ακούω ακόμα τη μαμά να μου λέει: "Πέτα τα! Έχει γεμίσει το σπίτι σκουπίδια!" Σκουπίδια;; Μα.. Είναι κομμάτια μου. Είναι εγώ. Είναι χαρές, λύπες, χαμόγελα και δάκρυα..

Με τα χρόνια τα περισσότερα χάθηκαν, πετάχτηκαν. Αλλά γλύτωσαν δύο σημαντικά κομμάτια που μαρτυρούν ότι υπήρξα κάποτε παιδί, πολύ πριν τη δουλειά, τους λογαριασμούς, τα βιογραφικά και την ανεργία να με κυνηγούν. Τότε που ανυπομονούσα να γίνω αυτό που είμαι σήμερα: μια "ανεξάρτητη" μονάδα σ' ένα τόσο άδικο παρόν και μ' ένα τόσο αβέβαιο μέλλον.. Μια εικόνα του εαυτού μου που έρχεται σε αντίθεση με αυτά που μου 'λεγαν γονείς και καθηγητές.. "Διάβασε, πήγαινε ταυτόχρονα στο σχολείο, στο φροντιστήριο, κάνε ιδιαίτερα, μάθε 10 γλώσσες και κάνα μουσικό όργανο, έπειτα σπούδασε, και αφού σε φουσκώσουμε με εφόδια σαν τη γαλοπούλα σε χριστουγεννιάτικο τραπέζι......αααα!!! Τότε!!!... Τότε θα μπορείς να 'χεις όλα όσα θες! Θα μπορείς να έχεις τη δουλειά των ονείρων σου, να ΄σαι ανεξάρτητη, να 'χεις χρόνο για τον εαυτό σου, να κάνεις όλα όσα θες τώρα.." 

Η Παταπούφα και ο Φασουλέτος. 


Τους κρατάω και περιμένω να έρθει η μέρα που μου υποσχέθηκαν..
Η μέρα να κάνω αυτό που ήθελα τότε.. Η μέρα να παίξω μαζί τους.

Γαρίδα

P.S.:
Μαμά, έπαιξα σαν παιδί και δεν σε κατηγορώ.. Απλά.. Αν γυρνούσα πίσω... Τώρα που ξέρω σε τι βοηθούν τα εφόδια που μου 'δωσες στην Ελλάδα, θα 'παιζα περισσότερο και θα σπούδαζα για χόμπι.

12 σχόλια:

  1. ποσο αγαπαω τα παιχνιδια μου! θα κανω κι εγω ποστ με τα παιχνιδακια μου- εχω μια κουτα- προχτες τα φωτογραφιζα...
    πολυ ομορφο ποστ. κι εγω ετσι ειμαι. πτυχια διπλωματα εργασιακή εμπειρια, και τελικα? τι?
    κι εγω θελω τα πονυ μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. kai telika e? na fugoume apo dw.. na pame allou. alla pou?
    ta ponu.. ti omorfaaa!! ki alla tosa! o captain planet, ta arkoudakia tis agapis, silverhawks.. kai kapou ekei nomizw irthan oi power rangers kai mazi tous piran ola ta omorfa pragmata. kai nai! katigorw tous power rangers! nomizw oti autoi euthinontai gia ola! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με συγκίνησες θαλασσινό-ξαδερφάκι, το βράδυ θα κοινηθώ με τη βαβουροπατάτα μου για να μην φοβάμαι - και το δικό μου σπίτι έχει γεμίσει κομμάτια μου ;)
    Κρέμασμα και δημόσιο λιθοβολισμό στους power rangers.
    Και στα pokemon!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η παταπούφα ήταν,είναι και θα παραμείνει για πάντα το καλύτερο παιχνίδι,η πιο όμορφη κούκλα!!!!! Υπάρχει κανείς που ενδιαφέρεται να δωρίσει καμία παταπούφα;;; Ενδιαφέται κανείς για την επανακυκλοφορία της;;;; Πάντως υπάρχει λύση......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. paidia egw mikros eixa mia patatoufa kai ena fasouleto kai epeza sto mbalkoni tis polikatikias pou emena tote.h mitera mou den me afine na paw na paiksw me ta alla ta paidia min xtipisw kai etc tin ebgaza balkoni.mia mera apo ta nebra mou petaksa ton patatoufa kai ton fasouleto apo to balkoni :( mou ta pirane...paneeee....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ρε παιδια που μπορω να βρω πατατουφα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νομίζω ότι ίσως θα άξιζε να διοργανωθεί κάπου, κάπως συνάντηση παλιών παιχνιδιών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Την Παταπούφα μου την έχω ακόμη, σχεδόν 30 χρόνια από τότε που την αγόρασα με το χαρτζιλίκι μου. Με συνόδεψε στη μακρινή Αυστραλία όπου και πήγα να σπουδάσω και τώρα βρίσκεται ανάμεσα στις κούκλες της κόρης μου. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό αλλά δε νομίζω πως θα μπορέσω ποτέ να την αποχωριστώ. Είναι ίσως το κομμάτι που με συνδέει με την παιδική μου ηλικία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η Παταπούφα κυκλοφορούσε τότε στην αγορά από την EL GRECO. Αλλά δε νομίζω ότι ήταν ελληνικό προϊόν... Ορίστε και η διαφήμιση : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JCc0Whu7-gk

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τα χρονια περνανε και δυστυχως πισω δεν γυρισουν...θα ηθελα πολυ να ημουν ξανα σε αυτην την εποχη..και τι δεν θα εδινα..τον φασουλετο μου τον πεταξε η μητερα μου..μου εμεινε ο αγκαλιτσαs φωτεινουλης, η πατατουφα και καποια απο τα πονυ... ;(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλησπερα!!! παιδα μια ερωτηση ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΠΑΤΑΠΟΥΦΑ....μενω κυπρο αλλα και αλλου να ξερεται που υπαρχουν θα παραγγειλω..απαντησε σας παρακαλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή